När vi bara snöar bort

Usch, vilket väder idag! Höll på att blåsa bort och frysa till is samtidigt när jag var på väg till skolan imorse. På eftermiddagen var det ännu värre, bussen var försenad så jag kom hem 15min försent typ, och plogar gör dom inte heller så jag var tvungen att gå i snöhögar som gick ända upp till knäna..
Men det är ändå ganska mysigt med snön, bara det inte är storm. Och lite bättre kläder och skor skulle inte sitta fel annars ska jag inte klaga så mycket, kusinerna har ju nästan orkanstyrka på sina vindar där uppe. På tal om kusiner.. Hade fått en kommentar på förra inlägget från Merit, så nu har jag en sambo! Jag längtar så mycket och jag är så avundsjuk på min bror som får flytta redan till sommarn.. Buhuu! Men min tid kommer snart, hoppas bara att tiden innan går riktigt snabbt!

Funderar på om jag ska göra naturkunskap nu eller stressa igenom den sen, har ju prov imorgon. Sedan så har jag prov på torsdag också, och massa läxförhör mellan det. Detta kommer bli en kul vecka sovandes över böckerna. Kan man inte bara få lov nu? Vila upp sig och börja om på en ny rivstart, pigg och fräsch. Känner mig som en gamling i en ung kropp, inte en sån härlig känsla.

Har hunnit leka lite med hunden ute i snöhögarna på baksidan också, han älskar snön förutom att det är lite kallt om tassarna. Fick också chansen att kasta några snöbollar på pappa också, stackarn.
Nej, men nu måste jag plugga massor, och sedan duscha. Tippar på en sen kväll idag, fan också!

hejfisen.bilddagboken.se


Buster gräver i snöhögen efter snö, haha..

Lämna avtryck

Lämna spår här:

Ditt namn:
Glöm mig inte!

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0